نوژان نفس من نوژان نفس من ، تا این لحظه: 11 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره
ژوان جون ژوان جون ، تا این لحظه: 7 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره

نوژان نفس مامان وبابا

اولین غذای کمکی

1392/4/13 23:41
نویسنده : مامان ندا
1,585 بازدید
اشتراک گذاری

دیروزرفتیم دکتربرای چکاب ماهانه .

وزنت زیادبالانرفته  6900تو45روز400گرم اضافه کردی وشدی 6900گرم . دکترگفت وزنت کمه چون زیادشیرنمی خوری وکم می خوابی  بخاطراونه که وزن اضافه نمی کنه ولی سالمه شکرخدا.

خیلی زودترازاینهادوست داشتم که بهت غذابدم وغذاخوردنت روببینم .البته استرس این کارراهم داشتم یک نوع هیجان همراه باترس نمی دونم چرا.

وقتی دیروزدکترگفت می تونم غذاروشروع کنم کمی ترسیدم ولی به خاطرسلامتیت وجبران کمبودوزنت بایدغذاروشروع می کردم .

حریره بادام، فرنی وآخرشش ماهگی میتونم سوپ(کمی برنج، گوشت وهویج ) بدم و می تونی حریره بادوم روازهمین امشب شروع کنی.

بعدازدکترهم رفتیم بیرون وکمی گشتیم البته این اولین گردش رسمی مابودوچنددست هم برات لباس خوشگل خریدیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چندروزی است که این کلمات رامی گویی :

اب لب لب ، م، ما، با، با ،نه ، نه ، م م،به به

 دیشب بااینکه دیررسیدیم خونه تندوتندبرات حریره بادام درست کردم وقتی خواستم بهت غذابدم اول بسم الله گفتم وغذاروشروع کردم به امیداینکه بدغذانباشی.خیلی حریره بادام را دوست داشتی وقتی کم دادم همش غرمیزدی که بیشتربهت بدم ومیگفتی اب ،لب ،لب

توصندلی غذانشستی  وحریره بادام خوشمزه ات راخوردی .

طرزتهیه حریره بادام  :

ابتدابادام هاراازپوسته اولیه جداکرده (3عددبادام)،(5سی سی)وداخل آب گرم می اندازیم به مدت 3ساعت درآب بماندتاپوسته دوم آن جداشود. سپس ازالک ریزآنراردکرده(می سابیم)به همراه 1قاشق غذاخوری آردبرنج (5سی سی )وکمی آب روی حرارت می گذاریم تابه قوام آیدحدود10دقیقه زمان می برددرآخرکمی نبات به اندازه یک بندانگشت اضافه می کنیم درابتدااضافه نمی کنیم چون حریره نمی بندد

می توان یک پیمانه شیرخشک نیزاضافه کردودرصورت تمایل درآخرکمی ازشیرمادربه آن اضافه کرد.

 

 

  

  

  

ازعمه فریبایادگرفتی ولبت رواینطوری می کنی وقتی میگم نکن اون لباتومیخورم محکم ترلباتومی بندی قربونت برم مامانی.

 خودت دست به سینه شدی  

 

 

 همچنان درحال شیطنت کردنی خواب که اصلانداری توروزبه زوراگرنیم ساعت بخوابی.

پاهایت رابلندمی کنی وبادستات می گیری.

گاهی غلت می زنی وکلی ذوق می کنی .

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان الهام كوچولو
13 تیر 92 18:00
سلام ندا جون.خوبه كه غذاي كمكيش و شروع كردي انشاالله هميشه خوب غذا بخوره
سپیده
14 تیر 92 11:35
عزیزم مبارک شروع غذای کمکی.ایشالله همیشه خوش غذا باشه
مرمر
15 تیر 92 0:07
اخیش عزیز دلم نوش جونت مامانی به دخترم خوب برس چاق و تپلی بشه بیام لپاشو گاز بگیرم
مامان نیروانا
15 تیر 92 11:09
خوش بحالت به نی نیت غذا می دی.عزیزم ببوسش
مامان محدثه و مهدیس
16 تیر 92 15:33
سلام نوژان جون من مهدیسم درست همسن شما هستم و تو یک روز دنیا اومدیم اگر دوست داشتی بیا با هم دوست باشیم
مامان حنانه زهرا
17 تیر 92 13:40
ایشالله که زود زود تپل میشه وکمبود وزنش جبرانازالان معلومه دخمل شکمویی نیس. خاله قربونش بره
مامان حنانه زهرا
17 تیر 92 13:41
لباسات چقدر خوشگلن
سارا مامان محمدرضا
17 تیر 92 22:00
خصوصی داری عزیزم
سارا مامان محمدرضا
17 تیر 92 22:07
سلام عزیزم. منم امروز محمدرضا جونو بردم دکتر و گفت بهش غذای کمکی بدید. گفت اول لعاب برنج و حریره بادام بده بعد فرنی. مرسی که طرز درست کردنشو زدی تو وبلاگ. آفرین به نوژان گلی که حرف مامانیشو گوش میکنه و غذا میخوره. بهم میگی روزی چند تا قاشق و تا چند روز میدی و غذای بعدیشو از کی شروع میکنی؟ ممنونم.
سارا مامان محمدرضا
18 تیر 92 2:41
چه لباسای خوشکلی داری نوژانی. مبارکت باشه دختر گل
مامان حنانه زهرا
18 تیر 92 10:44
سلام عزیزم.من اول متنومینویسم. بعد کل متنوامتخاب میکنم باکلیک چپ مثل حالت کپی کردن بعدمیرم سمت رنگ ویکی روانتخاب میکنم متن خودش رنگی میشه.نمیدونم چرا برات کادر میفته
مادر خانومی
18 تیر 92 20:06
وووووووووووووووووووی که من قربون اون حریره خوردنت بشم اون لب و لوچه لیسیدن داره آخه خوشمزه جیگرررررررررررررررررر غذا خوردنت مبارکه ایشالا دندون در بیاری با هم کباب بخوریم
مامان نیروانا
20 تیر 92 18:05
سلام.عزیزم فعلا وبلاگم رمز نداره اگه گداشتم حتما بهت می دم.
مامان زری
28 تیر 92 22:49
سلام مامان ندا، اونجاییکه دست به سینه شده خیلی با مزه شده آدم دلش میخواد بخورتش
مامان زری
29 تیر 92 17:57
سلام خوبی؟ من به آرنیکا و نوژان با هم رای دادم شما هم اگه هنوز با همراهتون رای ندادین لطفا به آرنیکا هم رای بدین